Ervaringen

"Studenten gaven mij de feedback dat de lessen nog leuker zijn geworden."

Je leert tijdens de rekenopleiding niet beter rekenen. Je wordt wel een betere rekendocent! Dit komt omdat Jan Bodrij (de cursusleider) je inzicht geeft in onder andere: wat is nu eigenlijk rekenen? Waarom staan studenten je soms aan te staren als je iets probeert uit te leggen. Welke woorden kan je het beste gebruiken? Een mooi voorbeeld: keer of maal of vermenigvuldigen.

Tijdens de lessen krijg je veel leerzame punten mee om nieuwe lessen de ontwikkelen. Ook krijg je veel oefenmateriaal mee om direct toe te passen in de klas.

Na een cursusdag krijg je geen huiswerk mee. Dat is natuurlijk altijd fijn. Echter ben je wel zo positief geprikkeld dat je lessen gaat voorbereiden.

Het nieuwe lesgeven heb ik toepast op mijn eigen studenten. Ze gaven mij de feedback dat de lessen nog leuker zijn geworden.

Tot slot een belangrijk weetje betreft de cursus. Kom op tijd, anders mis je het leukste!

Cursist Jordi

"Jan Bodrij is een didacticus die je niet bombardeert met zijn vakkennis, maar jouw zelfvertrouwen vergroot"


Rekenvak didactiek docent Jan Bodrij treft precies de materie: heldere uitleg maakt op tijd plaats voor bijvoorbeeld een leuk filmpje, zodat je even op adem kunt komen en nieuwe aanknopingspunten hebt.

Je kan het direct toepassen in je eigen lessen.

Kortom een didacticus die je niet bombardeert met zijn vakkennis maar jouw zelfvertrouwen vergroot, door je te laten zien hoe je je als docent vrolijk in je eigen klas

manifesteert: door een heldere uitleg ( drie slagen rijk) af te wisselen met allerlei pret

van internet. ( en prettig veel a4 voorbeelden, cd,s en naslag materialen) .


Cursist Ineke


"De vakdocent leert op een frisse manier naar het rekenen te kijken"



De reden waarom alle rekendocenten de didactische training zouden moeten volgen is:


  • De vakdocent leert op een frisse manier naar het rekenen te kijken.

  • De vakdocent gaat met andere ogen naar zijn eigen werken kijken.

  • De vakdocent is in dialoog met collega docenten en verruimt daarmee zijn visie.

  • De vakdocent voelt zich niet meer alleen en onbegrepen.

  • De vakdocent leert kijken vanuit een andere positie.

  • De vakdocent leert dat de stof die hij geeft leeft.

  • De vakdocent gaat met nieuwe energie aan het werk.

Cursist René