Wie ben ik?

                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mijn naam is Jan Bodrij.

Ik ben in het bezit van een master Reken-Wiskunde & Didactiek van de Universiteit Utrecht welke een vervanging is van een eerstegraads bevoegdheid rekenen. Daarnaast ben ik gediplomeerd civiel technicus. Ik heb jaren als docent wiskunde op een middelbare school gewerkt, zowel in de onder- als bovenbouw. Dit heb ik altijd met hart en ziel gedaan en mijn interesse groeide om meer met mijn vak te gaan doen. Mijn voorkeur ging toen al uit naar rekenonderwijs. Een logisch gevolg was dat ik ben overgestapt naar de Pabo. Tijdens de stagebezoeken heb ik veel rekenlessen gezien. Ik heb mij ontwikkeld tot een opleidier die sterk gericht is op de praktijk. Tevens heb ik zelf lesmaterialen voor rekendocenten ontwikkeld. 

Naast dat ik rekenadviseur en didactisch trainer ben, geef ik ook rekenlessen aan leerlingen op het ROC en het VO. Het is leuk om de leerling enthousiast met rekenen bezig te zien. Naast het zelf rekendocent zijn, vind ik het ook een uitdaging om docenten om te scholen naar rekendocenten.

 

Transfer uit eigen praktijk

Behalve dat ik de cursusleider ben die de trainingen en workshops verzorgt, geef ik les op het MBO niveau 2, 3 als 4 en uit verschillende kwalificatiedossiers. In het voortgezet onderwijs heb ik rekenlessen gegeven op VMBO-T, HAVO en VWO. Deze expertise wordt gebruikt tijdens het ontwikkelen van de trainingen, zodat ze zijn toegespitst op docenten in het MBO/VO. Daarnaast wordt deze expertise gebruikt om de trainingen en workshops aan te passen aan de laatste ontwikkelingen uit het rekenonderwijs, zodat deze te allen tijden up-to-date zijn. Ook heb ik zitting in de pioniersgroep Steunpunt Taal en Rekenen MBO. De verworven expertise wordt verwerkt in de trainingen en workshops, zodat de cursisten kennis nemen van de recente ontwikkelingen op rekengebied. Doordat ik ruime ervaring heb opgedaan in het rekenonderwijs op basisscholen, de Pabo en het MBO/VO, ben ik makkelijk toegankelijk voor de cursisten en kan ik op een praktische en realistische manier inspelen op hun vragen.

Ik hoop u dan ook snel te ontmoeten zodat ik mijn 'didactische training tot rekendocent’ met u kan delen.

 

© 2011-2019 Rekenen Op Rekenen - Disclaimer - Contact